פגיעות ספורט

אומרים לנו להתעמל בקביעות בכדי להיות בריאים. אך מה קורה אם פגיעה קלה, או חמורה, מונעת מכם לעשות מה שברצונכם? פגיעות בשריר או במפרקים יכולות לקרות גם לספורטאי המקצועני ועד המתעמל החובבני, המשתמש באקראי בחדר הכושר. פגיעות אלו נעות מהתכווצויות בינוניות לפגיעות הגורמות לחיסול הקריירה. מתי הולכים לטיפול כדי להימנע מפגיעות? בקרו אצל הכירופרקטור שלכם.

כושר גופניsport01
פגיעה אינה בעיית הספורט היחידה שהכירופרקטור יכול לטפל אצל הספורטאי המקצועני או החובב. אנשים רבים מגלים שהם מגיעים לסוף יכולת הכושר הביצועי שלהם ואינם יכולים לשפרו, ללא קשר למשך זמן וחומרת האימון. בשלב זה ספורטאים וספורטאיות רציניים מתייעצים בכירופרקטור שלהם - כדי לראות איך לגרום לכל המערכות לפעול טוב יותר - לשפר תפקוד ובריאות. אולי אתם אינכם חווים כאב, אבל הכירופרקטור יכול לבדוק ולראות אם יש לכם איזו שהיא פגיעה שלא אובחנה במפרק, בשריר או בעצב.

 
דוגמה: רץ מבצע מאותsport03 צעדים ואז יום אחד מותח את מיתר הברך ללא סיבה נראית לעין. הסיבה איננה 'חמום' לא מספיק, אלא, הבעיה שלא אובחנה היא שצצה פתאום. יתכן והמפרקים החלו לתפקד שלא כראוי מלחץ חוזר ונשנה. העצבים 'המגורים' מאותתים לשרירים להמתח כהגנה מפני פגיעה או לחץ נוסף. האיתות מהעצבים יכול להיחלש במיתר הדרך כתוצאה מהתפקוד הלקוי. הדבר יכול לגרום לכך שהתכווצות השרירים אינה מתוזמנת עם קבוצות שרירים אחרות. הכירופרקטור יכול לסייע לכם לזהות תפקוד לקוי זה של מפרקים-עצבים-שרירים - הדרך להחלמה או מניעה הופכת מהירה וקלה יותר.

 

עצות למניעת פגיעה
כדי להימנע מפגיעה, בצעו את הספורט בטכניקה הנכונה. הכנת הגוף לתרגיל תפחית את הסיכון. כלומר, יש לחמם את השרירים הספציפיים. פעמים רבות מבצעים רק מתיחות סטטיות כאשר השריר מוארך לתקופת זמן ואז אתם רוצים לאמץ אותו. מוטב להשאיר את המתיחות הסטטיות עד לאחר התרגיל ולהתמקד בחימום ספורטיבי ספציפי.

 

sport02• אם אתם עוסקים בספורט שכרוך בריצה בצעו חימום על ידי ריצה קלה למשך 5-10 דקות.
• רוכבי אופניים יכולים להשתמש באופניים קבועות לחימום לפני תחרות.
• ספורט זריקה דורש חימום על ידי פעילות בלי הכדור ואז עם הכדור.
• ספורט רקטות כגון טניס, בייסבול, כדורעף וגולף יכול לכלול חימום בעזרת התנועות הדרושות מהגוף בלי הציוד ולאחר מכן עם הציוד.



פגיעות ספורט כרוניות
לחצים חוזרים מובילים לאבדן קל של התנועה במפרקים בעמוד השדרה, באגן או בידיים וברגליים. הפגיעה הזו מפריעה לקשרים בין השרירים לעצבים. אולי התעלמתם מהכאב והמשכתם בפעילות גופנית רק בכדי לגלות שאתם סובלים מפגיעה כרונית.

הכירופרקטור יכול לטפל לא רק בפגיעות אקוטיות אלא גם בפגיעות כרוניות.

כירופרקטורים מקבלים מטופלים הסובלים מ:
• שרירים מתוחים או קרועים - מיתרי הברך, הקרסול, המפשעות והירך.
• פגיעות בגיד - לדוגמה גיד אכילס
• מרפק טניס או מרפק גולף
• פגיעות השריר המסובב בכתף
• כאב גב תחתון
• מתיחות ונקע בכתפיים
• פגיעות מיניסקוס בברכיים
• מתיחה ברצועה - קרסול, ברך, מפרק הירך, כתף, מרפק, שורש כף היד וכף יד.
• דורבן בעקב