הריון וכירופרקטיקה

נשיאת תינוק בזמן ההריון היא טבעית, אבל היא לא תמיד קלה לכל הנשים. הכירופרקטיקה מסוגלת לעזור לכן להינות מההריון ולהימנע מחלק מתופעות הביניים הבלתי נעימות הקשורות לשינויים ביציבה והעליה במשקל.

השינויים החלים בזמן ההריון יכולים לגרום כאבים בגב, בישבן, במפשעה וברגליים. בגלל הדרך שבה רצועות ושרירי עמוד השדרה מחוברים לאגן, מתח יציבה יכול להשפיע על מבנה האגן ועמוד השדרה

בשבוע 10-12 להריון, רלקסין (הורמון המופק על ידי הגוף בזמן ההריון ומאפשר את מתיחת הרצועות והמפרקים סביב העובר המתפתח) מתחיל לרכך את הרצועות ומאפשר רפיון מפרקים.

העובר גדל קדימה ומשנה את מרכז הכובד של הגוף מעל הרגליים. שינוי זה ואחרים (כולל לחץ מוגבר ושינויים פסיכו-סוציאליים) משפיעים על כאב גב תחתון. לא בלתי נפוץ שאשה הרה 'תפצה' את שריריעמוד השדרה בגלל שינוי מיקום העובר ולמשקל הגובר של השדיים.

pergתצפיות נפוצות הן:
כתפיים מעוגלות ו'ראש קדימה'-תנוחה זו יוצרת כאב בצוואר, מרכז הגב וכאבי ראש, כתוצאה ממתיחת השרירים, המפרקים והרצועות של עמוד השדרה באזורים אלו.

יישור קשתות הרגלים גורם לכאב בכריות הרגלים כתוצאה מהעברת המשקל קדימה מהעקבים לאצבעות. טיפול בכפות הרגליים יכול לסייע לכאב ולאפשר עמידה ביתר קלות.
הגברה בקימור קשת הגב התחתון תורמת לפיתוח כאב גב בהריון. כתוצאה מכך הלחץ על מפרקי עמוד השדרה גובר. לחץ בלתירגיל על מפרקי האגן יכול לגרום לכאב מוקרןלישבן ולרגליים. חיזוק, על ידי פעילות גופנית מתחילת ההריון, יכול לסייע במניעת טיפול עתידי בגב התחתון.